Hvad gør du, som ansvarlig virksomhedsejer, når du møder de ansatte der oplever kritiske sociale vanskeligheder?


Case:
“Louise er ansat som medarbejder i en større virksomhed. Hun varetager administrative opgaver på kontoret. Louise er dygtig til sit arbejde og særdeles fleksibel og engageret.
Hun har en søn på 7 år, som hun bor alene med. Sønnen har nu gået i skole et år og gennem det seneste år, har det været svært for Louise at være helt så engageret, som hun plejer. Hun bliver ofte kontaktet af skolen, der beder hende hente sin søn, da han enten har været meget ked af det eller kommet i stor konflikt med lærer og klassekammerater.
Louise har forgæves forsøgt at få skolen til at vise større forståelse for hendes søns vanskeligheder, som i høj grad består af manglende koncentrationsevne og behov for fysiske aktiviteter. Al den tumult på hjemmefronten, har nu fået Louise til, at melde sig syg ofte og hendes overskud på kontoret er i høj grad nedadgående. Louises situation udvikler sig til en konkret sygemelding med stress som årsag”.

Hvordan kommer Louise videre og hvor lang tid vil der gå før hun kan vende tilbage til sit job? Louise har brug for hjælp og virksomheden har brug for hjælp….Vi kan hjælpe dem begge!

Ovenstående er blot et enkelt eksempel på, hvordan en stabil og engageret medarbejder kan komme i en situation, som kræver tid, overskud og styrke. Der forekommer lignende eksempler når det handler om mennesker, der skal håndtere skilsmisse, bopæl- og samværsret over børn, udredningsforløb ved regionale instanser, dødsfald i nærmeste familie, børns vanskeligheder (som ovenstående case) og mange flere.